Thursday, April 3, 2014

Yeşil mercimekli Kabak yemeği





yesil mercimekli kabak yemegi 1


Duyduklarımız, dinlediklerimiz, şaşırdıklarımız, ''Yok artıkk'' dediklerimiz,

başkalarının yerine bizim utandıklarımız, üzüldüklerimiz, inanamadıklarımızla

çok mu çook ağır gelen bu haftayı ,,

ben hafif bir yemekle kapatıyorum..

sebzelere devam diyorum.....

*1 kg kabak,

*1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek,

*1 adet havuç

*1 kuru soğan,

*2 diş sarımsak,

*1 çorba kaşığı salça,

*zeytinyağ,

*tuz karabiber,

-Kabaklar ve havuç kazınır, yıkanır, doğanır.

-Mercimekler bir saat kadar suda ıslatılır, daha sonra yarım haşlanır.

-Soğan yemeklik doğranır, ayıklanmış sarımsaklarla beraber zeytinyağda kavrulur.

-Salça ilave edilir, karıştırılır,

-Sebzeler, mercimek ilave edilir, üzerlerini geçmeyecek kadar az miktarda

su ilave edilir, tuz karabiber katılır, kapağı kapatılarak önce harlı sonra kısık

ateşte pişmeye bırakılır..

Uma uma muma döndük, umacık olduk ,

ama ben yine de umutlarımız tükenmesin ,

güzel bir hafta sonu olsun diyorum....


No comments:

Post a Comment