Saturday, April 5, 2014

ISPANAKLI POĞAÇA



                                                       ISPANAKLI POĞAÇA
Canımız poğaça istedi acil yapmak isteyince mayalı olmayacağı için mayasız ama biraz da farklı olsun deyince ortaya işte bu harika, nefis ve ağızda dağılan poğaça çıktı.O kadar güzel olmuş ki 1 tane yeriz derken 3-4 taneyi yiyip bitirmişiz.

Poğaçanın değişikliği hamuruna ıspanak koymayı denememdi,iyi ki denemişim.

Ispanaklı kek,pasta,kurabiye,börek olur da poğaça niye olmasın değil mi?

125 gr tereyağı,

1 çay bardağı sıvı yağ,

1 çay bardağı + 1 çorba kaşığı yoğurt,

1 çay bardağı ıspanak püresi,

2 adet yumurta birinin sarısı üstüne,

1 çay kaşığı tuz,

1 çay kaşığı sirke,

2,5 su bardağı un,

İç malzeme için lor

Önce ıspanak yapraklarını 1 avuç dolusu kadar yıkayıp üstüne kaynar su koyup 5 dk kadar bekletip(kaynatmadım) rondodan geçirdim,

Karıştırma kabının içine;

Tere yağını eritmeden bıçakla küçük küçük doğradım,

Diğer malzemeleri birer birer ilave edip yumuşak bir hamur elde ettim,

5 dk için buzdolabına koydum*bu arada siz arkadaşlarıma yorum yazayım dedim ama yarım saat geçmiş,

Hamurdan cevizden az büyük parçalar alıp içine lor koyup kapattım,üstlerine yumurta sarısı ve çörek otu koyup 200 c ısıtılmış fırında pişirdim,evdeki kokuyu tarif edemem ee kokunun resmini de çekemedim,isterseniz siz deneyin ben haber bekliycem,beğeneceğinize inanıyorum.

No comments:

Post a Comment