Sunday, April 6, 2014

şeftali kurabiye





şeftali kurabiye



Görenleri mest eden, sunumu çok şık..


Çok uzun seneler önce teyzem kızlarıyla çok yapardı bu kurabiyeyi daha o zamanlar bloglar hayal bile edilmiyordu :) ne sükseli zamanlarıydı bu kurabiyenin o zamanlar.. Biraz nostalji oldu benim için.. Yaptım ama bir tane dahi tadına bakamadım.. Çocuklar beğendi ya bana o yeter.. Afiyetle..


 


Bu kurabiyeler için ceviz kabuklarını biriktirmiştim, isterseniz kabuk kullanmadan kurabiyenin içini bastırarak pişirebilirsiniz galiba çokta önemli değil..


 


malzemeler


250 gr tereyağı yada margarin


2 tane yumurta


1 su bardağı pudra şekeri


1 paket kabartma tozu


1 paket vanilya


aldığı kadar un (aşağı yukarı 4 su bardağı unu yiyor)


 


ayrıca


nutella


kırmızı gıda boyası


toz şeker


nane yaprağı


 


hazırlanışı


Malzemeleri karıştırıp kolay toparlanan yumuşak güzel hamur hazırlayın :) ceviz kabuğunun üstünü kopardığınız bir miktar hamurla kaplayın. Hamur bitene kadar ceviz kabuklarını kaplayın. Yağlı kağıt üzerinde 180C fırın da pişirin. Sıcakken cevizin kabuğundan ayırın. Çukurların içine nutella sürün. Uygun boyda olanları birbirine yapıştırın.


 


Bir tabağın içine su koyun kürdanın ucuyla kırmızı gıda boyası koyup karıştırın. Kurabiyeleri hızlı bir şekilde bu suya batırıp çıkarın.


 


Başka bir tabağa biraz toz şeker koyun kurabiyeleri nemini kaybetmeden şekere bulayıp servis tabağına alın. Nane yapraklarıyla süsleyin..


 





nutellalı şeftali kurabiye

No comments:

Post a Comment