Sunday, January 12, 2014

patik ornekleri

Merhabalar sevgili site okurlarimiz. Yogun talep aldigimiz icin sizlere bugün patik ornekleri makalesini yayinlamaya karar verdik.


patik ornekleri 1
 Hayırlı Cumalar arkadaşlar Cumamız mübarek olsun....


patik ornekleri 2
 

Uzun zaman öncesine kadar çok fazla el işi yapmışlığım vardır dantel yaptım yemeni oyaladım abiye kıyafetlere boncuk işledim patik çorap ördüm yani yok yoktu...

Boyun fıtığı ve boyun düzleşmesi başlayınca daha doğrusu ağrılar iyiden iyiye artınca el işlerimin hepsini bıraktım o kadar ki elimde yün,şiş,bobin ne varsa hepsini dağıttım...

El işi yapan blogcu arkadaşlarımı ziyaret ediyorum  o kadar beceriklilerki yaptıkları el işlerini gördükçe içim gidiyor acaba dedim bende tekrar el işi yapmaya başlasam olurmu..

Yani bizim evde tekrardan yün şiş vs.. stoğuna başlandı...Belki eskisi kadar el işlerimin başına oturamam ama yinede ortaya bir şeyler çıkar diye düşünüyorum....

Bloğunu severek takip ettiğim sevgili Suzan hobi arkadaşımdan patik örneği alıp yaptım sağolsun çokta güzel anlatmış ama ne yazıkki bloğunu kapatmış ve netten kaldırmış dilerim tekrar yazmaya başlar paylaşımdan dolayı Suzan arkadaşıma çok teşekkür ediyorum..

Şimdi sıra patiğin yapılışında dilim döndüğünce fotoğraflarla anlatmaya çalışayım...

İlk patiğimi üç numaralı şişle ördüm gevşek bir patik ortaya çıkınca bu patiğimi iki buçuk numaralı şişle ördüm...

 İlk önce siyah iple 90 ilmek aldım...5 sıra siyah renkte ördüm...


patik ornekleri 3

Daha sonra sarı ipe geçtim...3 ilmek sarı iple ördüm 1 ilmek örmeden boş olarak aldım resimdeki gibi yaparak sırayı bitirdim....


patik ornekleri 4

Patiğin ön kısmına geçtim sarı iple olanları haroşa olarak düz ördüm siyah ilmeğe geldiğim zaman resimdeki gibi ipi arkaya atıp ilmeği örmeden geçirdim sarı ipi tekrar öne aldım devam ettim...


patik ornekleri 5 
Bu şekilde 3 sıra ördüm...


patik ornekleri 6

3 sıranın sonunda patiğin ön ve arka resimi..


patik ornekleri 7
Sarı ipi bırakıp siyah ipi aldım yine aynı şekilde  patiğin arka yüzünden 3 siyah örüp ortadaki sarı ilmeği boş geçtim resimdeki gibi...


patik ornekleri 8
Patiğin ön tarafı zaten resimlerden örnek anlaşılıyor...

Bu şekilde siyah iplede 3 sıra ördüm...


patik ornekleri 9
Son kez sarı ipe geçip aynı şekilde 3 sıra ördüm...


patik ornekleri 10
 Artık sarı iple işim bitti siyah ipe geçip 5 sıra ördüm 5 sıranın sonunda ön yüzden 10 tane ilmek kesip tekrar

5 sıra daha örüp patiği bitirdim.





patik ornekleri 11

Diğer tekinide aynı şekilde aynı yaptım ama onun 10 tane ilmeğini patiğin arka yüzüne başlarken kestim...

Şimdi sıra patiği dikmekte...


patik ornekleri 12
Patiğin resimdeki gibi ön kısmını katladım...


patik ornekleri 13
Uzun kenarınıda kıvrılan kısımla birleştirip diktim...

Kenarlarınıda oyaladım en son küçük bir motif örüp süsledim...

Benden şimdilik bu kadar hepimize mutlu hafta sonları dilerim...







Ziyaret etmeniz gereken ilginc makaleler : üzeri menekşeli cetik patikmodelleri

No comments:

Post a Comment