Thursday, February 6, 2014

kek kalıbında börek tarifi

Merhaba sevgili site takipçilerimiz. Bugunku konumuz kek kalıbında börek tarifi.


kek kalibinda borek tarifi 1

Herkese Günaydın,

Mutlu, keyifli güzel bir hafta sonu geçirmenizi dileyerek başlıyorum yazıma:))

Bugün sizlere harika ötesi bir tarif paylaşacağım. Yine ilklerimden :)))) Bu tarifi favorilerime ekledim hemen:)) Bayıldım, nefis ....

Sevgili Cahide ablanın sayfasında görüp bayılmıştım. Denenecekler listeme de eklemiştim. Dün tadına bakma şerefine nail oldum. İnanılmaz güzel bir börek. Aynı su böreği gibi oluyor ve çok pratik bir tarif. Mutlaka ama mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum. İster kahvaltıya, ister 5 çayına, isterseniz de akşam menünüzde yanında ayranla:))))

İç malzemesini ben ıspanaklı yaptım çok güzel oldu. Sizler farklı iç malzeme ile de yapabilirsiniz. Peynirli, patatesli, sucuklu, pazılı ......

Sizi daha fazla bekletmeden hemen tarife geçmek istiyorum...


kek kalibinda borek tarifi 2

Malzemeler:

5 yufka,


Sosu için:

1 su bardağı süt,

1 şişe maden sodası (200 cc'lik)

yarım su bardağı zeytinyağı,

2 yumurta,

tuz 


İç Malzemesi:

1 kg ıspanak,

1 orta boy soğan,

250-300 gr lor peyniri,

1 çorba kaşığı zeytinyağı,

tuz ve karabiber

Mantolamak için:

Susam ve margarin





kek kalibinda borek tarifi 3




kek kalibinda borek tarifi 4




kek kalibinda borek tarifi 5

Yapılışı:

Öncelikle iç malzemeyi hazırlıyoruz. Ispanakları güzelce birkaç su yayıp suyunu süzüp, yemeklik doğrayalım. Soğanı da küp küp keselim. Genişçe bir tavaya 2 çorba kaşığı zeytinyağını koyup soğanları soteleyelim. Ardından ıspanakları da kısım kısım tavaya atıp, suyunu salıp çekene kadar kavuralım. Kavrulan iç malzememizi ocaktan alıp içine tuzunu karabiberini ekleyip karıştıralım. Soğuması için bekletelim. Daha sonra içine lor peynirimizi ekleyip karıştıralım.

Sos malzemelerini derin bir kapta tel çırpıcı ile güzelce çırpalım.

Kek kalıbımızın her tarafını güzelce margarinle yağlayalım. Her tarafına gelecek şekilde bolca susam serpelim. İlk yufkamızı bölmeden ve sosa batırmadan, kalıbımızın kenarlarından dışarı sarkacak biçimde, fotoğrafta da görüldüğü gibi yerleştirelim. 2. yufkayı 2'ye bölüp her parçayı sosa batırıp kek kalıbına eşit olarak yerleştirelim. İç harcımızdan bir miktar serpiştirelim. 3.ve 4. yufkaları da biraz yufka biraz içten koyarak aynı şekilde kalıba yerleştirelim. Son yufkayı 2'ye bölüp sosa batırıp kalıbımıza yerleştirelim.

Kalıbın ortasındaki ilk yufkadan kalan kısmı delip yanlara doğru yerleştirelim. Dışa sarkıttığımız yufkaları da böreğimizin üzerine kapatalım. En üstüne çok az sos malzememden kalmıştı onu sürdüm.

1 gece buzdolabında bekletelim.

Ertesi sabah 175 'C'ye ayarlı fırında üzeri kızarana kadar yaklaşık 45-50 dk pişirelim.

Afiyet Olsun :))

Not: Malzememiz kalın olduğundan içinin düşük ısıda ve iyice pişmesi gerekiyor...

Cahide abla yazısında "böreğiniz sönebilir" diye yazmış fakat benimki maşallah hiç sönmedi :))) 

Herkes yapsın bence. Çok güzel bir tarif :))))


Kesinlikle onerdigimiz enterasan bir yazi : hashasli hamur isleri

No comments:

Post a Comment